Egy jól megtervezett értékesítési stratégia nem kis versenyelőnyt jelent manapság a vállalat számára egy olyan piaci környezetben, ahol mindenki eladni szeretne, a kereslet pedig relatív alacsonyabb.
Számos tényező csökkentheti az értékesítés hatékonyságát, például az alulmotivált sales, a konkurencia erőteljes fellépése, a gyorsan változó piaci körülmények, stb.
Meg kell vizsgálni a piacot, a potenciális vásárlókat, az üzleti lehetőségeket és csak azokra a leadekre szabad erőforrást fordítani, ahol van is esély az értékesítésre. Nem szabad mindenre rámozdulni, mert a felesleges sales tevékenység sok erőforrást köt le, így nem marad kapacitás az esélyesebb lehetőségekre. Ha tudjuk, hogy a potenciális ügyfélnek „udvari beszállítói”, preferenciái vannak, akkor sem szabad nyomott áron próbálkozni, ez ugyanis nem szokott működni. Azokra az ügyfelekre kell koncentrálni, melyek nyereségesen működnek, ahol valós üzleti igény mutatkozik a beszerzésre.
A fokozódó versenyhelyzet miatt sok vállalkozás költségelemzés nélkül csökkenti az árakat, ami gyakorlatilag a cég nyereségét tünteti el, vagy fordítja veszteségbe. Érdemes csak a hosszú távú együttműködést díjazni az árcsökkentéssel. Egy 3 éves 2 milliós support szerződés most többet hozhat a konyhára, mint egy évi 1 milliós, főleg ha azt évente újra kívánják kötni, esetleg újraversenyeztetik.
A hasonló helyzetek felmérésében, a biztos értékesítési stratégia kidolgozásában és a megvalósítás támogatásában kollégáink évtizedes tapasztalattal rendelkeznek. A jelenlegi gazdasági helyzetben azok a KKV-k lehetnek esélyesebbek a túlélésre, akik az üzleti és sales stratégiájukat hozzáigazítják a piaci körülményekhez.