Értékesítési stratégia készítés

Probléma

Cégméret

Megoldás


SIKERES STRATÉGIÁK

Azoknál a vállalkozásoknál ahol elkészítettük a céges stratégiát és végig is vitték jelentős növekedést tapasztaltak a következő években.

Néhány példa:

  • Egy informatikai cég több éves stagnálás után keresett meg bennünket, hogy mivel tudnánk ezen változtatni. Mi első lépésként a stratégia elkészítését javasoltuk. Az  elmúlt 4 évre vonatkozó átlagos 700 MFt-os forgalom után a következő évben közel 1,2 Mrd forintos bevételt értek el. A növekedés elindult.
  • Bútoriparban dolgozó Ügyfelünknél is stratégiakészítéssel indult a projekt. A kezdeti közel 1 Mrd forintos forgalom a következő években megduplázódott.
  • Fémipari Ügyfelünk a projekt kezdetekor 500 MFt átlagos forgalmat produkált. Ez a következő években megduplázódott.

LEHET, HOGY AZ ÖN CÉGÉNÉL IS AKTUÁLIS A STRATÉGIA ÚJRAGONDOLÁSA, VAGY ELKÉSZÍTÉSE! HÍVJON, SEGÍTÜNK!


A stratégia komplex dolog. Jellemzően értékesítési stratégiáról beszélünk, de ebbe beletartozik a marketing stratégia is. A vállalati stratégia már egy magasabb szintű tervezést valósít meg, amely tartalmazza a fejlesztéseket, a munkaerő gazdálkodást és minden mást, amely szükséges a vállalat működéséhez. 

Értékesítési stratégia nélkül vállalkozást működtetni olyan, mintha egy csónakban evező nélkül próbálnánk eljutni valahová. Lehet, hogy az áramlatok, a szelek épp a megfelelő irányba visznek, de valószínűbb, hogy nem. A körülmények mindig nagyobb befolyással lesznek ránk, mint mi azokra.

Az értékesítési-, vállalati stratégia abban segít, hogy elérjük a céljainkat. Végigvezet az oda vezető úton, feltárja a lehetőségeinket, megmutatja az eszközöket, és támogat abban, ha irányt kell váltanunk a külső körülmények változása miatt. Stratégiával van esélyünk elérni a céljainkat, anélkül biztosan nincs.

A jó stratégia olyan, ami mögé a vállalat összes dolgozója be tud állni, azonosulni tud vele és mindenki számára meghatározza a közös és az egyéni célokat is. A stratégia nem kőbe vésett. A külső körülmények változása miatt folyamatosan vizsgálni kell a megvalósulását és szükség esetén be kell avatkozni. Minimum évente egyszer alapos revízión kell átesnie.

Stratégia

A stratégia elkészítése egy alkotói folyamat, amiben csapatként közösen dolgozunk.

A következő lépések mentén valósul meg:

  • Cég átvilágítása – ezzel megteremtjük az alapot, azaz ahonnan kiindulunk
  • A felmérés eredményének megbeszélése – ezzel kialakítjuk a közös nyelvet, amely az adott cégre jellemző
  • Stratégia elkészítése – meghatározzuk a célokat, lehetőségeket, körülményeket, erőforrásokat, konkrét lépéseket és a visszamérési pontokat
  • Megvalósítás – a kitűzött célokhoz vezető lépések megtétele
  • Visszamérés – annak vizsgálata, hogy minden a terv szerint megy-e, vagy módosítások szükségesek

Az elkészítésében Ügyfeleink részéről azon kollégák részvétele fontos, akik meghatározzák a cég céljait, illetve vezetőként ráhatásuk, felelősségük van annak megvalósulásában.

A kész stratégiát be kell mutatni a cég minden dolgozójának, hogy megismerjék a cég célkitűzéseit, megértsék az oda vezető utat, amit le kell bontaniuk magukra nézve és azonosulni tudjanak vele.

Hatékonyságnövelés

A stratégia főbb elemei:

  • Misszió
  • Vízió
  • Célok
  • Szolgáltatások, termékek
  • Erőforrások
  • Aktivitások
  • Határidők
  • Felelősök
  • KPI-k

Tapasztalataink:

  • Minden cégnél stratégia alapján dolgoztunk. Ezek legtöbbjének elkészítésében részt vettünk.
  • A kitűzött célokat a legtöbb esetben elértük.
  • Tapasztalatainkról bővebben itt tájékozódhat: LINK az Esettanulmányokhoz.

Mit kap tőlünk:

  • Cégátvilágítás (az érintett területeken)
  • Stratégia elkészítse (közösen Önökkel)
  • A stratégia bemutatása a cég munkavállalóinak
  • Stratégia teljesülésének ellenőrzése, támogatás a megakadások esetén
  • Stratégia revíziója (jellemzően évente)
Üzleti stratégia

Elérhetőség & kapcsolat

Telefon

+36 30 / 419 1284

Email

szabo@thalassys.hu