Értékesítési stratégia készítés
Probléma
- Nem jönnek az eredmények
- Stagnál a forgalom az elmúlt 3-5 évben
- Sok a belső probléma, stressz
- Elégedetlen a vezető, tulajdonos
- Nagy a fluktuáció
Cégméret
- Mikro-, kis és közepes vállalkozások
- 400 MFt felett
- 20 MFt éves adózott nyereség felett
- Forgalomtól függetlenül, ahol érzik, hogy külső segítség kell
Megoldás
- A kitűzött célok elérésére
- Cég stabilitásának megőrzése
- Fluktuáció csökkentése
A stratégia komplex dolog. Jellemzően értékesítési stratégiáról beszélünk, de ebbe beletartozik a marketing stratégia is. A vállalati stratégia már egy magasabb szintű tervezést valósít meg, amely tartalmazza a fejlesztéseket, a munkaerő gazdálkodást és minden mást, amely szükséges a vállalat működéséhez.
Értékesítési stratégia nélkül vállalkozást működtetni olyan, mintha egy csónakban evező nélkül próbálnánk eljutni valahová. Lehet, hogy az áramlatok, a szelek épp a megfelelő irányba visznek, de valószínűbb, hogy nem. A körülmények mindig nagyobb befolyással lesznek ránk, mint mi azokra.
Az értékesítési-, vállalati stratégia abban segít, hogy elérjük a céljainkat. Végigvezet az oda vezető úton, feltárja a lehetőségeinket, megmutatja az eszközöket, és támogat abban, ha irányt kell váltanunk a külső körülmények változása miatt. Stratégiával van esélyünk elérni a céljainkat, anélkül biztosan nincs.
A jó stratégia olyan, ami mögé a vállalat összes dolgozója be tud állni, azonosulni tud vele és mindenki számára meghatározza a közös és az egyéni célokat is. A stratégia nem kőbe vésett. A külső körülmények változása miatt folyamatosan vizsgálni kell a megvalósulását és szükség esetén be kell avatkozni. Minimum évente egyszer alapos revízión kell átesnie.
A stratégia elkészítése egy alkotói folyamat, amiben csapatként közösen dolgozunk.
A következő lépések mentén valósul meg:
- Cég átvilágítása – ezzel megteremtjük az alapot, azaz ahonnan kiindulunk
- A felmérés eredményének megbeszélése – ezzel kialakítjuk a közös nyelvet, amely az adott cégre jellemző
- Stratégia elkészítése – meghatározzuk a célokat, lehetőségeket, körülményeket, erőforrásokat, konkrét lépéseket és a visszamérési pontokat
- Megvalósítás – a kitűzött célokhoz vezető lépések megtétele
- Visszamérés – annak vizsgálata, hogy minden a terv szerint megy-e, vagy módosítások szükségesek
Az elkészítésében Ügyfeleink részéről azon kollégák részvétele fontos, akik meghatározzák a cég céljait, illetve vezetőként ráhatásuk, felelősségük van annak megvalósulásában.
A kész stratégiát be kell mutatni a cég minden dolgozójának, hogy megismerjék a cég célkitűzéseit, megértsék az oda vezető utat, amit le kell bontaniuk magukra nézve és azonosulni tudjanak vele.
A stratégia főbb elemei:
- Misszió
- Vízió
- Célok
- Szolgáltatások, termékek
- Erőforrások
- Aktivitások
- Határidők
- Felelősök
- KPI-k
Tapasztalataink:
- Minden cégnél stratégia alapján dolgoztunk. Ezek legtöbbjének elkészítésében részt vettünk.
- A kitűzött célokat a legtöbb esetben elértük.
- Tapasztalatainkról bővebben itt tájékozódhat: LINK az Esettanulmányokhoz.
Mit kap tőlünk:
- Cégátvilágítás (az érintett területeken)
- Stratégia elkészítse (közösen Önökkel)
- A stratégia bemutatása a cég munkavállalóinak
- Stratégia teljesülésének ellenőrzése, támogatás a megakadások esetén
Stratégia revíziója (jellemzően évente)