BPR - üzleti folyamatok optimalizálása

Probléma

Cégméret

Megoldás

BPR

A Business Process Reengineering (BPR) a hatékonyság és a versenyképesség növelésének egyik legjobb módszere, mely a működési folyamatok újragondolásán alapul. Egy jellemző BPR projekt során a vállalatok felülvizsgálják üzleti folyamataikat, a fő értékteremtő folyamatok mellett a beszerzést, az értékesítést, a szállítást, a pénzügyeket és a HR-t is, majd a folyamatok lean módszertan alapján történő újratervezésével megszüntetik a folyamatokban keletkező veszteségeket.

Előnyei közé tartozik a hatékonyság, a versenyképesség és a minőség növelése, a költségek és az emberi hibalehetőségek csökkentése. Hatékonyabb folyamatokkal a vállalatok gyorsabban reagálnak az ügyfelek igényeire, több ügyfelet szolgálhatnak ki ugyanannyi erőforrás felhasználásával. Alkalmazása nem mindig egyszerű, a munkatársak ellenállásával is találkozhatunk. Ezért fontos, hogy a vállalatok szakértők segítségét vegyék igénybe, akik megtervezik és végrehajtják a BPR projektet.

Az alkalmazott módszertan mindig az adott vállalat igényeire és céljaira szabott. A legfontosabb BPR elemek – a teljesség igénye nélkül – a következők:

  • Vállalati stratégia meghatározása: A stratégiai célok és az elérésükhöz szükséges erőforrások, üzleti folyamatok meghatározása. Utóbbiakat a célokhoz igazítjuk, azonosítjuk a leghatékonyabb és legköltségesebb folyamatokat.
  • Jelenlegi folyamatok elemzése: A jelenlegi folyamatok elemzése és részletes dokumentálása. A folyamatok résztvevőinek, a folyamatokon áthaladó információk és adatok, valamint a folyamatokban alkalmazott eszközök és technológiák feltérképezése. Itt azonosítjuk azokat a területeket, ahol hatékonyabb működés érhető el.
  • Új folyamatok tervezése, folyamatoptimalizálás: A folyamatok egyszerűsítése, a felesleges tevékenységek kiküszöbölése során meghatározzuk azokat a lépéseket is, melyek az üzleti célok eléréséhez szükségesek, továbbá azt, hogy milyen eszközökkel és technológiákkal támogassuk az új folyamatokat.
Csapatban készítjük el a stratégiát
A munkavállaló helye a szervezetben
  • Az új folyamatok tesztelése: Amikor az új folyamatok tesztelése sikeresen zárul, akkor azok bevezetésre kerülnek a vállalatnál. Ez általában az alkalmazottak oktatásával és a szükséges technológiai változtatásokkal jár.
  • Új folyamatok bevezetése: Amikor az új folyamatok tesztelése sikeresen zárul, akkor azok bevezetésre kerülnek a vállalatnál. Ez általában az alkalmazottak oktatásával és a szükséges technológiai változtatásokkal jár.
  • Folyamatos monitorozás: Az új folyamatok bevezetését követően rendszeresen monitorozni kell azokat a paramétereket, melyek ismeretében mérhető a vállalati hatékonyság. Ebben a fázisban további finomhangolások lehetségesek.

Elérhetőség & kapcsolat

Telefon

+36 30 / 419 1284

Email

szabo@thalassys.hu