

A Business Process Reengineering (BPR) a hatékonyság és a versenyképesség növelésének egyik legjobb módszere, mely a működési folyamatok újragondolásán alapul. Egy jellemző BPR projekt során a vállalatok felülvizsgálják üzleti folyamataikat, a fő értékteremtő folyamatok mellett a beszerzést, az értékesítést, a szállítást, a pénzügyeket és a HR-t is, majd a folyamatok lean módszertan alapján történő újratervezésével megszüntetik a folyamatokban keletkező veszteségeket.
Előnyei közé tartozik a hatékonyság, a versenyképesség és a minőség növelése, a költségek és az emberi hibalehetőségek csökkentése. Hatékonyabb folyamatokkal a vállalatok gyorsabban reagálnak az ügyfelek igényeire, több ügyfelet szolgálhatnak ki ugyanannyi erőforrás felhasználásával. Alkalmazása nem mindig egyszerű, a munkatársak ellenállásával is találkozhatunk. Ezért fontos, hogy a vállalatok szakértők segítségét vegyék igénybe, akik megtervezik és végrehajtják a BPR projektet.
Az alkalmazott módszertan mindig az adott vállalat igényeire és céljaira szabott. A legfontosabb BPR elemek – a teljesség igénye nélkül – a következők: