

A vállalati stratégia és annak elkészítése nem pusztán divatos feladat, hanem az alapja a hatékony vezetésnek és vállalati fejlődésnek. Megfelelő időben történő alkalmazása kulcsfontosságú a vállalatok sikeréhez és hosszú távú fenntarthatóságához. Hozzáteszem, ezt minden vállalkozásnak már az induláskor el kell készítenie.
Amikor stratégiáról beszélünk, jellemzően az értékesítési stratégiára gondolunk, ám ebbe a marketing stratégia is beletartozik. A vállalati stratégia viszont egy magasabb tervezet, amely magába foglalja a fejlesztéseket, a munkaerő gazdálkodást és a vállalat hatékony működéséhez szükséges egyéb terveket, lépéseket.
Az üzleti környezet változása, terjeszkedés vagy összeolvadás esetén a stratégiaalkotás segít az új irányvonal kialakításában. Ezáltal hozzájárul a sikeres változáskezeléshez és a vállalati növekedéshez. A jó stratégia olyan, ami mögé a vállalat összes dolgozója be tud állni, azonosulni tud vele és mindenki számára meghatározza a közös és az egyéni célokat egyaránt. A stratégia nem kőbe vésett. A külső körülmények változása miatt folyamatosan vizsgálni kell a megvalósulását és szükség esetén be kell avatkozni. Javasolt évente egyszer alaposan átgondolni és a szükséges módosításokat átvezetni.
A velünk együtt készített stratégia elkészítése során a következő lépések valósulnak meg:
De mikor is van szükség stratégiaalkotásra?
Összességében a stratégiaalkotás olyan folyamat, amely kiemelt szerepet játszik a vállalat életében, kijelöli az utat a jelenlegi helyzettől a kívánt jövőbe. Mindezek alapján a stratégiaalkotás nem csupán egy feladat, hanem egy folyamatosan alkalmazkodó és innovatív vállalati kultúra része, amely hosszú távon segíti a vállalatokat a siker elérésében és fenntartásában.